Inget är som väntans tider

0kommentarer

Jag är inte bra på att vänta. Det har jag aldrig varit och kommer mest troligt aldrig att bli. Oavsett vad det gäller.
Det har väl med mitt tålamod att göra. Jag är nämligen en aning (eller jätte..) otålig och det verkar inte vara något som jag kan träna upp. För gudarna ska veta att jag har försökt genom åren. Med två småbarn har man ju alla möjligheter i världen att bli tålmodig och god. Men inte jag inte. God är jag väl, men tålmodig... never. Det är tur att jag har två män i mitt liv som väger upp den svagheten hos mig så att barnen inte blir alltför "skadade".
Just nu upplever jag för tredje gången i mitt liv den i särsklass största utmaningen för en otålig människa: sluttampen på en graviditet. 
Det värsta är ju att vänta på något som ingen riktigt vet när det kommer att hända. Det är ungefär som att säga att julafton kommer om 3 veckor, eller i morgon eller kanske om 8 dagar. En graviditet varar mellan 38-42 veckor säger alla experter. Det är liksom ett spann över FYRA veckor. Men ändå får varje gravid kvinna ETT datum för beräknad förlossning. Det är upplagt för total förvirring för den otåliga människan. Det går inte att räkna ner. Det går inte att planera. 
Det är inte riktigt logiskt. Eller så är det väl kanske just det det är. Naturen är ju som bekant oberäknelig. 
Men jag gillar det inte. Pyret kommer den 6 april eller två veckor innan. Eller två veckor efter. Eller någonstans däremellan. Gaah.
 
 

Kommentera

Publiceras ej